زهره رباط جزی
چکیده
هدف بررسی تاثیر همسو سازی استراتژی های کسب و کار، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر خلق مزیت رقابتی و بهره وری در بانک سپه می باشد. پژوهش حاضر، از نظر هدف در زُمره پژوهشات کاربردی و بر اساس طرح تحقیق در زُمره ...
بیشتر
هدف بررسی تاثیر همسو سازی استراتژی های کسب و کار، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر خلق مزیت رقابتی و بهره وری در بانک سپه می باشد. پژوهش حاضر، از نظر هدف در زُمره پژوهشات کاربردی و بر اساس طرح تحقیق در زُمره پژوهشات توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش روسا و معاونین بانک سپه شهر تهران به تعداد 1023 نفر میباشند. نمونهگیری با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه 1023 نفری، نمونه انتخابی 280 نفر میباشد که بصورت تصادفی طبقه ای در دسترس انتخاب شد. ابزار گردآوری، پرسشنامه می باشد و از پرسش نامه استاندارد السورمی و دیگران(2020) و الشارنوبی و البانا(2021)استفاده شده است. جهت آزمون فرضیات، از آزمونهای معادلات ساختاری استفاده شد. پس از جمعآوری دادهها، با استفاده از نرم افزار تخصصی، Excel و PLS4 تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها بیانگر آنست که همسو سازی استراتژی های کسب و کار (استراتژی کلی کسب و کار، استراتژی فناوری اطلاعات و استراتژی بازاریابی) بر خلق مزیت رقابتی در بانک سپه تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، همسو سازی استراتژی های کسب و کار (استراتژی کلی کسب و کار، استراتژی فناوری اطلاعات و استراتژی بازاریابی) بر بهره وری در بانک سپه تاثیر مثبت و معناداری دارد.